HomeNieuws “We hebben geen moment spijt gehad!”

“We hebben geen moment spijt gehad!”

Actueel

Persoonlijke begeleiding vanaf het moment dat u een nieuwbouwwoning heeft gekocht tot aan het moment dat de woning wordt opgeleverd is ontzettend belangrijk. Een woning kopen is tenslotte niet een alledaags proces. De kopersbegeleiders van Jongen helpen u bij de vertaling van uw woonwensen naar de uiteindelijke realisatie van uw droomwoning. Daarbij leggen zij zorgvuldig alle belangrijke zaken vast, adviseren ze in het maken van uw keuzes, en houden zij u op de hoogte van de voortgang van de bouw. Daarnaast organiseren zij op vaste momenten een kijkdag als de woning toegankelijk is voor bezoek en zorgen ze voor een vlekkeloze oplevering en sleuteloverdracht. Zij zijn eigenlijk voor u de schakel tussen emotie en techniek. Maar vergeet niet: een woning bouwen vraagt om teamsport, waarin een goede afstemming tussen kopersbegeleiding, de projectleider, uitvoerder en werkvoorbereider (tekenaar) onmisbaar is om het proces te stroomlijnen.

2884.jpg

Dinie en Arie kochten onlangs hun woning vanaf papier. In gesprek met Nanneke Weekers  - kopersbegeleidster bij Bouwbedrijven Jongen - deelt Dinie haar ervaringen.

2936.jpg

Het contact met Jongen

Dinie: “Een nieuwbouwwoning kopen is toch iets heel anders dan een bestaande woning kopen. Eén van de voordelen is dat wij onze eigen wensen direct hebben kunnen doorvoeren. De woning is nu ingedeeld zoals dit voor ons het beste past. Bijvoorbeeld de badkamer en toilet zijn voor oplevering geheel volgens onze wensen afgewerkt. Dat is heel fijn!”.

 

Het contact tussen Dinie en Arie en Bouwbedrijven Jongen startte meteen na het ondertekenen van de aannemingsovereenkomst in de vorm van een persoonlijk adviesgesprek. Daarin werden de woonwensen besproken en werd er uitleg gegeven over het hele proces van te maken keuzes en bijbehorende data waarin knopen moesten worden doorgehakt.  Dinie legt uit: “Wij stapten wat later in. Hierdoor hadden we de algemene informatiebijeenkomst gemist en wisten we niet meteen wie onze nieuwe buren gingen worden. Maar eigenlijk was dit totaal geen probleem. We hebben een hele fijne en complete informatieverstrekking van Nanneke gehad. Er is de tijd genomen om al onze vragen te beantwoorden”.

Veel belangrijke keuzes maken

Dinie: “We hebben heel wat showrooms bezocht voordat we al onze wensen duidelijk op papier konden zetten. Uiteindelijk hadden we onze ‘boodschappenlijst’, oftewel onze ‘meer en minderwerkenlijst’ definitief. Deze namen we ook mee naar de bouw tijdens de kijkmiddag, want dan heb je toch een beter beeld en konden we controleren of alles ook zo gemaakt werd, zoals besproken. Tijdens de kijkmiddag kwamen we er - gelukkig op tijd - achter dat het gat van de afzuigkap op de verkeerde positie was aangebracht. Dit is toen door het uitvoeringsteam netjes gecorrigeerd. Ook lag de bouw er netjes bij. Dit zegt ook een hoop over hoe dingen georganiseerd worden. Dat vond ik prettig”.

2941.jpg

Alles tip top

Na maanden geduld hebben was het eindelijk zover! De woning van Dinie en Arie was klaar om opgeleverd te worden. Dinie: “Voor de opname werd ruim twee uur de tijd genomen om alles gestructureerd na te lopen. Ook kregen we uitleg over de nieuwe installaties in onze woning. Eigenlijk zag alles er heel goed uit! Er waren wat kleine dingetjes waar nog aandacht aan besteed moest worden door Jongen, zoals wat verf bijtippen en een gaatje plamuren. Deze punten zijn snel opgelost.”

2944.jpg

Het is zo heerlijk wonen hier

Dinie legt uit: “Inmiddels wonen we nu 2 maanden in onze woning en zijn we echt heel blij met het comfort van zowel de vloerverwarming beneden, als de isolatie (energielabel A). Dat maakt ons huis gewoon heel aangenaam om in te wonen. Het enige wat ik achteraf graag anders had gezien is dat ik ook op de eerste verdieping vloerverwarming zou willen hebben. Een radiator neemt toch altijd meer plek in beslag.”

2936.jpg

Tip

Dinie geeft aan: “We zijn hartstikke tevreden, maar er is altijd ruimte voor verbetering. Zo zou ik de ontwikkelaars  de tip willen meegeven om nóg meer door de ogen van bewoners te kijken bij de ontwikkeling van een woning. Zo is bij ons bijvoorbeeld het badkamerraam niet te openen. Het is maar iets kleins, maar toch.

 

Maar al met al is het onderlinge contact ons echt goed bevallen, we zouden het zo weer doen. En dat zegt wat, want ik ben nogal kritisch”.

+