HomeNieuws Renovatieproject in Berg en Terblijt behaalt tevredenheidsscore van maar liefst een 9.4!

Renovatieproject in Berg en Terblijt behaalt tevredenheidsscore van maar liefst een 9.4!

Actueel

1174.jpg

De opdracht

In opdracht van Woningstichting Berg en Terblijt heeft het team Onderhoud & Renovatie onlangs 29 gezinswoningen in Berg en Terblijt verduurzaamd en daarmee comfortabeler en energiezuiniger gemaakt. De werkzaamheden bestonden hoofdzakelijk uit het isoleren van de daken en begane grondvloer. Deze werkzaamheden betroffen de 2e fase van het totale woonverbeteringsplan. Eerder dat zelfde jaar werden namelijk al de badkamers, keukens en toiletten in de woningen door het team van Onderhoud & Renovatie vernieuwd.

Lering uit de 1e fase

De 1e fase van het project bleek een heftig traject voor bewoners, waarin het hele bouwteam de nodige uitdagingen ondervond op het gebied van planning en afspraken met toeleveranciers. Voor de uitvoering van de 2e fase had het team daarom als doel te leren uit de ervaringen van de 1e fase en nóg beter en bewonersvriendelijker het traject op te pakken. En met succes!

Tevredenheidsscore onder bewoners van maar liefst een 9.4!

Uit het onlangs gehouden tevredenheidsonderzoek onder de bewoners hebben we een score toebedeeld gekregen een 9.4! Met uitvoerder Ferry Franken aan kop heeft het hele team bewezen écht het verschil te kunnen maken en een project op te leveren naar volle tevredenheid van zowel bewoner als opdrachtgever. Een pluim waar we trots op mogen zijn!

IMG_1039.JPG

Wat waren de succesfactoren?

  • Altijd twee vaste aanspreekpunten, namelijk de uitvoerder en de bewonerscoördinator. We werken bij de bewoners thuis en tonen begrip voor de thuissituatie.
  • Afspraak is afspraak. Dus ook een goede communicatie als de planning onverhoopt kan wijzigen. Zo ontstaat er gewoonweg vertrouwen en begrip.
  • Jongen KlusBewust Budget: we boden hulp aan bewoners die zelf niet in staat waren om de nodige voorbereidingen te treffen en beloonden ze met een Gamma cadeaukaart als ze zelf de handen uit de mouwen staken. Het resultaat was dat het merendeel van de bewoners zelf aan de slag ging en dus beloond werden met een Gamma Cadeaukaart én dat de uitvoering daardoor vlekkeloos van start kon gaan --> dit is mooi voorbeeld van een zogenaamde win-win situatie
+